Czech-Colombian business cooperation with consideration of cultural differences

Thesis title: Česko-kolumbijská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Author: Přibylová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat vzájemný obchod mezi Českou republikou a Kolumbií a porovnat kultury obou zemí. Práce je rozdělena do 5 kapitol. První kapitola se zabývá obecnými charakteristikami Kolumbie. Druhá kapitola je zaměřena na ekonomickou situaci Kolumbie, kde je zahrnuta analýza makroekonomických ukazatelů a popis zahraničního obchodu. Ve třetí kapitole se seznámíme se vzájemnou spoluprací obou zemí, která zahrnuje obchodní bilanci, komoditní strukturu vývozu a dovozu a nejvýznamnější české firmy figurující na kolumbijském trhu. Následující kapitola se věnuje kulturním a obchodním specifikům, včetně porovnání dle Geerta Hosfedeho. Poslední kapitola zahrnuje rozhovory s odborníky z praxe.
Keywords: obchodní jednání; Kolumbie; obchodní vztahy; kulturní odlišnosti; Geert Hosfede
Thesis title: Czech-Colombian business cooperation with consideration of cultural differences
Author: Přibylová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the business relations between the Czech Republic and Colombia and to compare both cultures. The thesis is divided into five chapters. The first chapter deals with the general characteristics of Colombia. The second chapter is focused on the economic situation of Colombia, which includes the analysis of macroeconomic indicators and a description of international trade. The third chapter introduces the Czech-Colombian business relations, which includes the trade balance, the commodity structure of export and import, and most important Czech companies featured on the Colombian market. The following chapter is devoted to cultural and business specifics, including a comparison of both countries according to Geert Hosfede. The last chapter includes interviews with specialists of Colombian market.
Keywords: negotiation; Colombia; cultural differences; Geert Hosfede; business relations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2014
Date of submission: 20. 5. 2015
Date of defense: 1. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48368/podrobnosti

Files for download

    Last update: