The analysis of shopping facilities and consumer behaviour in the town of Moravske Budejovice

Thesis title: Analýza obchodní vybavenosti a nákupního chování spotřebitele v Moravských Budějovicích
Author: Maršíková, Ivona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá obchodní vybaveností a nákupním chováním spotřebitele v Moravských Budějovicích. Práce je rozčleněna do tří samostatných kapitol. První kapitola se věnuje teoretickému úvodu do problematiky a vymezuje základní pojmy související s tématem. Druhá kapitola mapuje obchodní vybavenost města Moravské Budějovice. Třetí kapitola interpretuje výsledky provedené analýzy nákupního chování spotřebitele na základě dotazníkového šetření. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit, zda je stávající počet prodejních jednotek pro spotřebitele dostačující, nebo jestli by uvítali novou prodejnu.
Keywords: Moravské Budějovice; obchodní vybavenost; analýza; nákupní chování
Thesis title: The analysis of shopping facilities and consumer behaviour in the town of Moravske Budejovice
Author: Maršíková, Ivona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Cimler, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of shopping facilities and consumer behaviour in the town of Moravske Budejovice. The thesis is divided into three separate chapters. The first chapter is devoted to theoretical introduction to the issue and describes basic terms related to the topic. The second chapter focuses on the shopping facilities in Moravske Budejovice. The third chapter interprets the results of the analysis of consumer behaviour based on the conducted survey. The aim of the questionnaire was to determine whether the current number of shops is sufficient or whether the customers would prefer a new shop.
Keywords: Moravske Budejovice; shopping facilities; analysis; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 4. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47446/podrobnosti

Files for download

    Last update: