Communication strategy

Thesis title: Komunikační strategie
Author: Němcová, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout možná zlepšení komunikační strategie Českého centra Mnichov, které je jedním ze zahraničních článků příspěvkové organizace Česká centra. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy, jako je marketing a komunikace, přičemž pozornost je věnována na vyzdvihnutí specifik jejich užití v sektoru služeb a v kulturní oblasti. V praktické části je prezentována síť Českých center., její struktura, oblast činnosti a komunikace. Dále je v této části představeno České centrum Mnichov, jeho činnost, kooperační partnery a využívané komunikační nástroje. Součástí je analýza založená na pozorování a vlastním dotazníkovém šetření. Na konci práce je provedeno zhodnocení a doporučení na zlepšení současné komunikační strategie.
Keywords: České centrum Mnichov; komunikační strategie; komunikační mix; Česká centra; česká kultura; komunikační nástroje
Thesis title: Communication strategy
Author: Němcová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master thesis is to suggest possible improvements for the current communication strategy of Czech Centre Munich -- one of the offshore branches of the government agency Czech Centres. This thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. Important terms (such as marketing and communication) are explained in the theoretical part with a focus on their modifications in the sector of services and cultural sphere. The practical part presents the structure of Czech Centres, their field of activities and their communication structure. This part also introduces Czech Centre Munich with its activities, partners and communication instruments. The communication strategy is analysed through a direct observation and a quantitative questionnaire. The final part of this thesis evaluates and states recommendations for the communication strategy.
Keywords: Czech Centre Munich; communication strategy; communication mix; communication instruments; Czech Centres; Czech culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2013
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 5. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45197/podrobnosti

Files for download

    Last update: