Image and identity of adidas brand

Thesis title: Image a identita značky adidas
Author: Šimánková, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na image a identitu značky, čili rozdíl mezi vnímáním značky spotřebitelem a obrazem, o který se snaží tvůrce image. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části je definována značka, její prvky a zejména pak funkce, které jsou důležitou součástí celého brand buildingu, neboť je potřeba vidět zcela jasně výhody, které značka poskytuje. Práce se věnuje hodnotě značky, modelům na měření hodnoty značky. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření, na jehož základě je zhodnocena image značky adidas mezi českými spotřebiteli. V závěru práce jsou uvedena doporučení, jež vyplývají z provedeného výzkumu.
Keywords: značka; image; identita; vnímání značky; adidas
Thesis title: Image and identity of adidas brand
Author: Šimánková, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis deals with brand image and identity, the difference between brand perception from the customer point of view and from the creator point of view. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the frame of theoretical part there is a brand definition, its components, functions which are the most important part of brand building since it is necessary to see the advantages of brands. This master thesis looks in details on brand value and models for measuring brand value. The practical part deals with market research through questionnaire, which is a base for evaluating image of the adidas brand. On the basis of the survey results the recommendations are made at the very end of the thesis.
Keywords: brand; image; identity; brand perception; adidas

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2013
Date of submission: 1. 6. 2015
Date of defense: 5. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/44520/podrobnosti

Files for download

    Last update: