Consumer behavior on the beer market in Czech Republic

Thesis title: Spotřební chování na trhu piva v České republice
Author: Navrátil, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na spotřební chování Čechů ve vztahu k produktu, který má v České republice dlouhou tradici a je pro tuto zemi typický. Ve spotřebě piva se také Česká republika umisťuje na prvních příčkách v celosvětovém porovnání, a proto si tato práce klade za cíl odkrýt, zda existují faktory specifické právě pro Čechy, které tuto vysokou spotřebu způsobují. Zároveň se ale snaží nalézt i jiné rozdíly oproti obyvatelům Německa a Rakouska, a zjistit, zda jsou rozdíly mezi těmito zeměmi významné z marketingového hlediska. Závěry této práce tedy mohou být užitečné jak pro psychology sledující vztah lidí k alkoholu, tak pro firmy vyrábějící či dovážející pivní produkty z a do České republiky, Německa a Rakouska, kterým poskytnou užitečné informace pro tvorbu efektivní marketingové kampaně.
Keywords: pivo; Česká republika; spotřební chování
Thesis title: Consumer behavior on the beer market in Czech Republic
Author: Navrátil, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on consumer behavior of Czech people in relation to the product which has a very long tradition in Czech Republic and is for this country typical. In the beer consumption Czech Republic is often on the top of the list in the world comparison and that is why this thesis is trying to find out what are the factors specific for Czechs that are causing this. It is also focusing on other differences between Czechs, Germans and Austrians and find out, if these differences are important from marketing point of view. Conclusions of this thesis should be useful for psychologist intrested in alcohol related problems and for companies producing or importing beer products from and into Czech Republic, Germany and Austria, to which it may provide useful information for creating effective marketing campaign.
Keywords: Czech Republic; beer; consumer behavior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 3. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49569/podrobnosti

Files for download

    Last update: