The impact of implementation of the concept Corporate Social Responsibility and Creating Shared Value on customer behavior at Nestlé Česko, s. r. o

Thesis title: Vliv zavedení konceptu Corporate Social responsibility a Creaiting Shared Value na spotřební chování zákazníků ve vybrané firmě
Author: Krejčová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Novák, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá praktickou implementací konceptu společenské odpovědnosti organizací (CSR) a tvorby sdílených hodnot (CSV), do podnikových činností společnosti Nestlé Česko, s. r. o. Nabízí stručné představení obou zmíněných konceptů, jejich základních principů a postup zavádění. Aplikace je ukázána na společnosti Nestlé, která se v oblasti společenské odpovědnosti a tvorby sdílených hodnot angažuje již dlouhou dobu. Práce poskytuje základní přehled činností a aktivit, které Nestlé dělá. V druhé polovině práce jsou představeny výsledky vlastního průzkumu týkající se nákupního chování spotřebitelů, jejich rozhodování, povědomí o CSR a CSV a znalosti značek zmíněné společnosti. Cílem práce je zjistit, zda zavedení těchto konceptů pozitivně ovlivňuje spotřebitele a zákazníky při nákupu potravinových výrobků společnosti Nestlé.
Keywords: tvroba sdílených hodnot; nákupní chování; CSV; Nestlé; CSR; společenská odpovědnost organizací
Thesis title: The impact of implementation of the concept Corporate Social Responsibility and Creating Shared Value on customer behavior at Nestlé Česko, s. r. o
Author: Krejčová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Novák, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the practical implementation of the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and Creating Shared Value (CSV) into the business activities of Nestlé Česko, s. r. o. The thesis offers a brief introduction of the two mentioned concepts, their basic principles and implementation process. The application is shown at Nestlé example, this company is devoting to the area of Corporate Social Responsibility and Creating Shared Value for a long time. The thesis provides basic overview of the Nestlé activities in this area. In the second half of this paper are presented the results of the own questionnaire about customers behavior, their decisions, their awareness of CSR and CSV and brands of mentioned company. The aim is to determine whether the implementation of these concepts positively affects consumers and customers when purchasing food products of company Nestlé.
Keywords: Nestlé; Customer Behavior; Corporate Social Responsibility; CSV; Creating Shared Value; CSR

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49246/podrobnosti

Files for download

    Last update: