Analysis of the marketing environment and marketing mix in selected company with an emphasis on the personal selling

Thesis title: Analýza marketingového mixu vybrané společnosti s důrazem na osobní prodej
Author: Židková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Poruba, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je popis a analýza marketingového prostředí a marketingového mixu vybrané společnosti se zaměřením na osobní prodej. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou marketingu a developmentu, specifikací marketingového prostředí a marketingového mixu. Praktická část popisuje analyzovanou společnost ONO-development s.r.o. a její projekt Pozemky Vila Park Sviadnov, dále analyzuje marketingové prostředí a mix společnosti. Součástí praktické části je i provedený marketingový výzkum. Na základě získaných poznatku jsou v závěru bakalářské práce sepsána krátká shrnutí analyzovaných oblastí a jejich výsledná doporučení.
Keywords: Marketingový mix; Marketingové prostředí; Developerský projekt; Marketingový výzkum
Thesis title: Analysis of the marketing environment and marketing mix in selected company with an emphasis on the personal selling
Author: Židková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Poruba, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to describe and analyze the marketing environment and the marketing mix in the selected company with the focus on personal sales. The theoretical part deals with the characteristics of marketing, development and specifies marketing environment as well as marketing mix. The practical part describes the analyzed company ONO-development s.r.o. and it's project Pozemky Vila Park Sviadnov. It will also analyze the marketing environment and the marketing mix of the company. The practical part also includes marketing research. Based on the outcome, this bachelor thesis will give a conclusion and a short summary of the analyzed areas and the recommendations.
Keywords: Marketing research; Development project; Marketing environment; Marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47640/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: