Marketing tools of a specific product category

Thesis title: Marketingové nástroje specifické produktové kategorie
Author: Vajnerová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je přinést ucelený pohled na problematiku marketingu na českém trhu dermokosmetiky, popsat marketingová specifika tohoto trhu a zhodnotit účinnost používaných marketingových nástrojů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsou popsána teoretická východiska této práce, druhá kapitola se věnuje charakteristice českého trhu dermokosmetiky, třetí pak marketingovým specifikům tohoto trhu. Ve čtvrté kapitole je prezentován vlastní výzkum zaměřený na zhodnocení účinnosti marketingových nástrojů na českém trhu dermokosmetiky.
Keywords: dermokosmetika; český trh dermokosmetiky; marketingové nástroje
Thesis title: Marketing tools of a specific product category
Author: Vajnerová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to provide a comprehensive perspective on Czech dermocosmetics market, to describe marketing specifics of the market and assess the effectiveness of commonly used marketing tools. The thesis is devided into four chapters. The first chapter provides the theoretical background of the thesis, the second chapter describes the characteristics of the Czech dermocosmetics market and the third describes the marketing specifics of the market. The fourth chapter presents the research on evaluation of the effectiveness of marketing tools on the Czech dermocosmetics market.
Keywords: Czech dermocosmetics market; marketing tools; dermocosmetics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 10. 2013
Date of submission: 15. 12. 2014
Date of defense: 5. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45272/podrobnosti

Files for download

    Last update: