The Evaluation of Free tariffs implementation on the Czech market

Thesis title: Zhodnocení zavedení neomezených tarifů na český trh
Author: Myšková, Marika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zhodnotit proces zavedení neomezených tarifů společností O2 Czech Republic a.s. na český telekomunikační trh. Zaměřila jsem na problematiku jak z pohledu inovátorské společnosti, tak jejích konkurenčních firem. Do perspektivy hodnocení jsem uspořádáním výzkumu spokojenosti zahrnula i zákazníky. V úvodní části práce jsem se zabývala především obecné teorii zavádění inovativních produktů na trh, s čímž souvisí i potřebné podnikové průzkumy, zejména analýzy konkurence a trhu. V praktické části jsem sledovala již samotný proces zavedení, včetně hodnocení výchozí situace na trhu, nastavení cenové politiky či použitých nástrojů komunikace. V závěru jsem porovnávala předchozí očekávání s reálnými dopady.
Keywords: O2; telekomunikace; neomezené tarify
Thesis title: The Evaluation of Free tariffs implementation on the Czech market
Author: Myšková, Marika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the process of introducing unlimited tariffs by O2 Czech Republic a.s. as to the Czech telecommunications market. The focus of this topic has two perspectives, perspective of the innovative companies and competitors' view. In the assessment perspective, there is also the view of customers. In the first part, I have dealt mainly with the general theory of introducing innovative products to the market, which is related to business surveys that were conducted, in particular the analysis of competition and the market. In the practical part, I focused on the very process of implementation, including the initial assessment of the market situation, setting pricing policies or communication tools that were used. In conclusion, I compared previous expectations with real impacts.
Keywords: Telecommunication; Unlimited tariffs; O2

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2014
Date of submission: 2. 5. 2014
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/43232/podrobnosti

Files for download

    Last update: