Procedures proposal for the implementation of the CRM system in the selected segment

Thesis title: Návrh postupu pri implementácii CRM systému vo vybranom segmente
Author: Štofan, Dávid
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Fortinová, Jana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je opísať postup pri customizácii a implementácii SEM CRM systému do konktrétnej automobilky. Ozrejmiť špecifiká pre CRM v automobilovom priemysle , poukázať na možné komplikácie a riziká ktoré sa môžu vyskytnúť počas tohto procesu a navrhnúť postup ako tieto riziká minimalizovať pri dalších implementáciach v budúcnosti. K tomu aby sme boli schopní pochopiť túto problematiku je potrebné ozrejmiť a popísať oblasť CRM (Customer Relatioship Management) . To bude obsiahnuté v teoretickej časti, ktorá taktiež obsahuje vývoj, architektúru , návrh riešenia a metodiky implementácie CRM . Praktická časť opisuje postupy pri implementácii a customizácii CRM do konkrétnej automobilky. V tejto časti budú taktiež obsiahnuté všetky riziká a problémy ktoré sa pri implementácii vyskytli a doporučenia ako tieto riziká eliminovať
Keywords: customizácia; implementácia; CRM
Thesis title: Návrh postupů při implementaci CRM systému ve vybraném segmentu
Author: Štofan, Dávid
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Fortinová, Jana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je popsat postup při customizaci a implementaci SEM CRM systému do konktrétní automobilky. Ozřejmit specifika pro CRM v automobilovém průmyslu, poukázat na možné komplikace a rizika které se mohou vyskytnout během tohoto procesu a navrhnout postup jak tato rizika minimalizovat při dalších implementacích v budoucnu. K tomu abychom byli schopni pochopit tuto problematiku je nutno vyjasnit a popsat oblast CRM (Customer relatioship Management). To bude obsaženo v teoretické části, která taktéž obsahuje vývoj, architekturu, návrh řešení a metodiky implementace CRM. Praktická část popisuje postupy při implementaci a customizaci CRM do konkrétní automobilky. V této části budou rovněž obsaženy všechna rizika a problémy které se při provádění vyskytly a doporučení jak tato rizika eliminovat.
Keywords: implementace; CRM; SEM CRM; SEM; customizace
Thesis title: Procedures proposal for the implementation of the CRM system in the selected segment
Author: Štofan, Dávid
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Fortinová, Jana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to describe the procedure of the customization and implementation of SEM CRM system to the specific car company. Clarify the specifics of CRM in the automotive industry, to highlight the possible complications and risks that may occur during the process and propose a procedure to minimize the risks in consequent implementations in the future. To be able to fully understand these issues, it needs to be clarified and described in CRM (Customer relationship Management). This will be included in the theoretical part, which also includes development, architecture, solution design and implementation of CRM methodology. The practical part describes the procedures of implementation and customization of CRM into a specific car company . This section will also cover all the risks and problems that are encountered in the implementation and recommendations how to eliminate these risks.
Keywords: customization; implementation; SEM CRM; CRM

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 3. 2015
Date of submission: 6. 5. 2015
Date of defense: 23. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52104/podrobnosti

Files for download

    Last update: