The utilisation of social networks in marketing

Thesis title: Marketingové využití sociálních sítí
Author: Šišmiš, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Novotný, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře se základní problematikou sociálních sítí a jejich využitím pro marketingové účely. Teoretická části popisuje historii, současné trendy a jednotlivé nástroje v rámci celého online marketingu. Uvádí také vznik vybraných sociálních sítí Facebook, Twitter a YouTube. Praktická část je věnována bezpečnosti při zveřejňování osobních informací na internetu a marketingovým funkcím sociálních sítí. Za účelem zjištění znalostí o bezpečnosti práce na internetu byl mezi aktivními uživateli proveden průzkum pomocí dotazníkového šetření. Přínosem této práce je vysvětlení marketingových procesů s možným vyhodnocením úspěšnosti a celkové pochopení významu sociálních sítí jako plnohodnotného reklamního nástroje.
Keywords: průzkum; ochrana osobních údajů; Online marketing; sociální sítě; reklama na internetu
Thesis title: The utilisation of social networks in marketing
Author: Šišmiš, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Novotný, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis is to acquaint the reader with basic matters of social networks and their use for marketing purposes. The theoretical part describes the history, current trends and various tools throughout the entire online marketing. It also identifies a selection of chosen social networks - Facebook, Twitter and YouTube. The practical part is focused on the safety in publishing personal informations on the internet and marketing features on social networks. A survey was conducted amongst active users in order to gather information about their level of knowledge concerning safety on the internet. The contribution of this work is to explain the marketing process with possible evaluation of success and overall understanding of the importance of social networks as a valuable advertising tool.
Keywords: security of personal data; social networks; internet advertising; research; Online marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2015
Date of submission: 4. 5. 2015
Date of defense: 23. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51303/podrobnosti

Files for download

    Last update: