Implementation of Google Tag Manager

Thesis title: Implementace Google Tag Manageru
Author: Kumsta, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hradil, Jiří
Opponents: Ing. Jan Tichý,
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vysvětlit důvody pro používání Tag Management systémů na webových stránkách. V rámci práce jsou tyto nástroje srovnány na základě výhod a nevýhod jejich funkcionality a použitelnosti. Na základě tohoto srovnání budou nalezeny důvody popularity nástroje Google Tag Manager a ukázána jeho reálná implementace. Jeho praktické využití tkví v nasazování a správě různých měřících, remarketingových a dalších kódů, které může provozovatel internetových stránek potřebovat, bez nutnosti úpravy kódu samotné stránky. Práce obsahuje kompletní návod na implementaci měřícího kódu Google Analytics a remarketingového kódu Google Adwords pomocí Google Tag Manageru. Přínosem této práce je představení těchto řešení a ukázka nastavení pro potřeby reálného internetového obchodu.
Keywords: Google Analytics; implementace; tagy; Google Tag Manager; Tag Management systémy; remarketing
Thesis title: Implementation of Google Tag Manager
Author: Kumsta, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hradil, Jiří
Opponents: Ing. Jan Tichý,
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to explain advantages of using Tag Management systems on webpages. This thesis compares different systems and advantages and disadvantages of their functionality and usability. Based on this comparison reasons for popularity of Google Tag Manager are found and its implementation is shown. It is used in praxis to implement different tracking, remarketing and other codes, which can be used by a website operator to implement these codes without changing the source code of the website itself. The thesis contains complete implementation of Google Analytics tracking code and Google Ad-words remarketing code in Google Tag Manager. The example of implementation and settings of this system is done to benefit a real Internet business.
Keywords: Tag Management systems; implementation; Google Analytics; Google Tag Manager; tags; remarketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information and Knowledge Engineering

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 2. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 24. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51149/podrobnosti

Files for download

    Last update: