CSS and print output options

Thesis title: CSS a možnosti tiskového výstupu
Author: Honomichl, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kosek, Jiří
Opponents: Dudáš, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou možnosti tisků HTML a XML dokumentů za pomocí kaskádových stylů. První část je věnována problematice kaskádových stylů, co to vlastně kaskádové styly jsou a jak je využít pro tisk, a problematice a základům XML. Druhá část se skládá z praktické stránky vytvoření snadno upravitelných kaskádových stylů pro formátování dokumentů v DocBooku. Třetí a závěrečná část identifikuje oblasti, kde kaskádové styly nabízejí nedostatečnou podporu pro kvalitní tiskový výstup.
Keywords: Kaskádové styly; Docbook; XML
Thesis title: CSS and print output options
Author: Honomichl, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kosek, Jiří
Opponents: Dudáš, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's thesis deals with the possibility to print HTML and XML documents using cascading style sheets. The first part is devoted to CSS what exactly CSS is and how to use them for printing, and the issues and the basics of XML. The second part consists of a practical side to create easily customizable Cascading Style Sheets for formatting documents in DocBook. The third and final part identifies areas where Cascading Style Sheets offer insufficient support for quality print output.
Keywords: XML; DocBook; Cascading style sheets

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information and Knowledge Engineering

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2014
Date of submission: 5. 5. 2015
Date of defense: 1. 2. 2016
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50596/podrobnosti

Files for download

    Last update: