The offer analysis of chosen travel agency

Thesis title: Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře
Author: Ripplová, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je analýza nabídky cestovní kanceláře Alexandria. V první části jsou vysvětleny základní pojmy související s činností cestovních kanceláří. Cestovní kanceláře jsou charakterizovány. Zdůrazněny jsou povinnosti cestovních kanceláří, zejména nutnost uzavřít smluvní povinné pojištění proti úpadku. Dále jsou objasněny podmínky pro získání koncesní listiny. První kapitola je věnována také všeobecným a záručním podmínkám. V druhé části práce je cestovní kancelář Alexandria představena. Následně je podrobně analyzována její nabídka. V této části jsou popsány služby, které Alexandria poskytuje. Zmíněna je i inovace její nabídky. V závěrečné kapitole je nabídka zhodnocena pomocí SWOT analýzy. Rozbor silných stránek, slabých stránek, příležitostí a hrozeb vychází z předchozí části práce. Na závěr je nabídka cestovní kanceláře Alexandria znovu zhodnocena a celkově shrnuta.
Keywords: Služby v cestovním ruchu; Zájezd; Analýza nabídky; Cestovní kancelář
Thesis title: The offer analysis of chosen travel agency
Author: Ripplová, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Voříšková, Barbora
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor's thesis is an analysis of an offer of travel agency Alexandria. In the first part, the basic terms related to the activity of tour operators are explained. Tour operators are defined. The duties of travel agencies are stressed, especially the necessity of the insurance against insolvency and bankruptcy is pointed out. Further, the conditions for obtaining a concession are clarified. The first chapter is also dedicated to the general terms and conditions of tour operators. In the second part of the thesis the travel agency Alexandria is introduced and its offer is analyzed in detail. In this part of the thesis the services which are provided by Alexandria are described. The innovation of its offer is mentioned as well. The offer is assessed in the SWOT analysis in the final part. The study of strenghts, weaknesses, opportunities and threats is based on the previous chapter. In conclusion the offer of travel agency Alexandria is evaluated again and summarized.
Keywords: Offer analysis; Services in tourism; Holiday package; Travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 9. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 2. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49298/podrobnosti

Files for download

    Last update: