Pricing and marketing strategy of a three-star hotel in Liberec

Thesis title: Cenová a marketingová strategie 3* hotelu v Liberci
Author: Lampelová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analýza chodu konkrétního hotelu v Liberci, odhalit slabé stránky a nedostatky v systému vedení a propagace hotelu a následně uvést návrhy na zlepšení. Potřebné informace byly získány vlastním výzkumem a z dotazníku pro zaměstnance a vybraný vzorek hostů. Teoretické informace jsou použity z odborných publikací, časopisových a internetových článků.
Keywords: propagace; hotel; management hotelu; cenová strategie; marketing
Thesis title: Pricing and marketing strategy of a three-star hotel in Liberec
Author: Lampelová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jenčková, Jiřina
Opponents: Valentová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze the operation of a specific hotel in Liberec, identify weaknesses and deficiencies in management and promotion of the hotel and then give suggestions for improvement. The information necessary has been obtained from own research and from the questionnaire for employees and selected sample of guests. Theoretical information was used from professional publications, magazines and online articles.
Keywords: Promotion; Marketing; Pricing strategy; Hotel; Hotel Management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2014
Date of submission: 22. 5. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48061/podrobnosti

Files for download

    Last update: