Marketing plan proposal for chosen company

Thesis title: Návrh marketingového plánu pro vybranou společnost
Author: Rysová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Štědronská, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tvorbou marketingového plánu pro projekt, jehož cílem je poskytnout služby extrémního jachtingu. Hlavní myšlenkou projektu s názvem Evelyna Expeditions je nabídka možnosti podílet se na plavbě expediční plachetnice Evelyna kolem světa. Jachting si mezi českými cestovateli získává stále více příznivců, řada z nich ale touží zažít velké námořní dobrodružství a využít potenciálu lodi k poznání míst na zeměkouli, která jsou dostupná jen z moře. Právě těm je určen projekt Evelyna Expeditions. Teoretická část práce zkoumá jednotlivé fáze tvorby marketingového plánu, kterými jsou situační analýza, marketingové cíle, marketingové strategie, rozpočet a akční plán, a uvádí doporučení pro jejich zpracování. V rámci praktické části práce je blíže charakterizován projekt Evelyna Expeditions, pro nějž je následně vypracován konkrétní marketingový plán na základě doporučení uvedených v teoretické části práce.
Keywords: marketingový mix; jachting; marketingová strategie; situační analýza; marketingový plán
Thesis title: Marketing plan proposal for chosen company
Author: Rysová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Štědronská, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on creation of marketing plan for specific project, which offers the services of extreme yachting. The main idea of the project called Evelyna Expeditions is to offer the possibility to participate on the expedition of yacht Evelyna on her journey around the world. Yachting is getting more popular among Czech tourists, but some of them desire even bigger adventure and want to exploit the potential of boat to explore places on the earth which are accessible only from the sea. The project is designed especially for these people. Theoretical part of the thesis explains the different stages of marketing plan (situation analysis, marketing objectives, marketing strategy, budget, action plan) and gives recommendations how to work with them. The practical part of the thesis brings more specific characterization of the project Evelyna Expeditions, for which is subsequently developed the specific marketing plan based on the recommendations outlined in the theoretical part.
Keywords: situation analysis; marketing mix; marketing plan; yachting; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2013
Date of submission: 19. 12. 2014
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/45035/podrobnosti

Files for download

    Last update: