The assortment analysis of Kika business company

Thesis title: Analýza sortimentu obchodnej spoločnosti Kika
Author: Ištvancová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Luttmerding, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá spoločnosťou Kika nábytek, ktorá patrí k jedným z najväčších predajcov nábytku a bytových doplnkov. Je zameraná najmä na nákupný proces spoločnosti v prepojení s marketingom a jeho marketingovou stratégiou. Zaoberá sa ústredným problémom nákupného marketingu, voľbou dodávateľa, a následne jeho vplyvom na ponúkaný sortiment. Pomocou analýzy rozpoznáva cenové odlišnosti medzi vybranými dodávateľmi a rozdielnosti v nákupe a predaji medzi jednotlivými zástupcami sortimentu čalúnených postelí z radu boxspring.
Keywords: dodávateľ; nákup; sortiment; nábytok
Thesis title: Analýza sortimentu obchodní společnosti Kika
Author: Ištvancová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Luttmerding, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zaobírá společností Kika nábytek, která patří k jednomu z největších prodejců nábytku a bytových doplňků. Je zaměřená zejména na nákupní proces společnosti v propojení s marketingem a jeho marketingovou strategií. Zaobírá se ústředním problémem nákupního marketingu, volbou dodavatele, a následně jeho vplyvem na nabízený sortiment. Pomoci analýzy rozpoznává cenové odlišnosti mezi vybranými dodavateli a rozdílnosti v nákupu a prodeji mezi jednotlivými zástupci sortimentu čalouněných postelí z řadu boxspring.
Keywords: nábytek; nákup; sortiment; dodavatel
Thesis title: The assortment analysis of Kika business company
Author: Ištvancová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Luttmerding, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Bachelor's thesis deals with the company Kika furniture, that belongs to one of the biggest sellers of furniture and household accessories. It is focused mainly on buying process of the company in connection with marketing and marketing strategy. This thesis also concerns with the main problem of purchase marketing, choice of suppliers and the its influence on the offered assortment. By means of analysis, it recognizes the price differences among the chosen suppliers as well as the differences in buying and selling among the particular suppliers of various kinds of upholstered beds from the Boxspring assortment.
Keywords: supplier; purchase; furniture; assortment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2014
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50479/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: