Communication activities of Louis Vuitton and Dior in 2014

Thesis title: Komunikační aktivity luxusních značek Louis Vuitton a Dior v roce 2014
Author: Luu, Linda
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou komunikační aktivity konkrétních luxusních značek, a jejím cílem je popsat a analyzovat metody, jakým komunikují konkrétní luxusní značky. Tato práce popisuje způsob sdělování informací a komunikace luxusních módních domů. Jako konkrétní případy jsem zvolila komunikační aktivity dvou předních světových módních domů francouzského původu, a jsou to značky Louis Vuitton a Dior. V teoretické části práce jsem se zaměřila na popis luxusní značky, moderního marketingu a marketingového mixu luxusních značek. Druhá část práce je zaměřena konkrétní módní domy, jejich historii a vývoj, a hlavně jejich komunikační aktivity. Součástí práce je analýza dat MML-TGI ze školní databáze, a také analýza vlastního dotazníkového šetření o vnímání konkrétních luxusních značek.
Keywords: luxusní zboží; komunikační aktivity; Louis Vuitton; luxusní značka; Dior
Thesis title: Communication activities of Louis Vuitton and Dior in 2014
Author: Luu, Linda
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of this bachelor thesis is the communication activities of specific luxury brands and it's aim is to describe and analyse the methods they communicate. The thesis describes a method of communication luxury brands. I choose the communication activities of two leading international fashion house -- Luis Vuitton and Dior. In first part I focused on describing modern marketing of luxury brand and their marketing mix. The second part is focused on the history and communication activities of specifics luxury brands. In the final part of the thesis is analysis MML-TGI from school database, and also an analysis of the questionnaire.
Keywords: Louis Vuitton; luxury brand; luxury products; communication activities; Dior

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52198/podrobnosti

Files for download

    Last update: