The importance of information technologies for destination marketing

Thesis title: Význam informačních technologií pro marketing destinace
Author: Holinková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Abrhám, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá významem informačních a komunikačních technologií (ICT) pro marketing destinace. Nejprve vymezuje současné postavení ICT v cestovním ruchu a následně představuje nástroje e-marketingu, přičemž jsou zprvu uvedeny nástroje, jimiž může destinace motivovat potenciální návštěvníky, a poté jsou představeny informační zdroje během jejich pobytu. Práce si klade za cíl analyzovat e-marketing turistické oblasti Kladské pomezí a pomocí dotazníkového šetření zjistit význam ICT pro účastníky cestovního ruchu. Především jaké technologie při cestování využívají a pro jaké účely. Dále zjistit, jaké informace účastníkům cestovního ruchu v terénu nejvíce chybějí, jak hodnotí webové stránky Kladského pomezí a jaké informace nejvíce postrádají na webech destinací. Následně odvodit závěry a stanovit doporučení pro destinační management a marketing Kladského pomezí.
Keywords: informační a komunikační technologie; marketing; Kladské pomezí; destinace
Thesis title: The importance of information technologies for destination marketing
Author: Holinková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Abrhám, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with the importance of information and communication technologies (ICT) for destination marketing. At first define the current status of ICT in tourism and subsequently constitutes e-marketing tools and are initially listed tools which can destination motivate potential visitors, and then presents the information sources during their stay. This master's thesis aims to analyze e-marketing tourist area Kladske pomezi and using questionnaire to find out importance ICT for tourists. Primarily, what technologies are used while traveling and for what purposes. Afterwards, to find out what information to tourism participants in the terrain most lacking, how they evaluate a website Kladske pomezi and what information is most lacking at the websites of destinations. Subsequently derive conclusions and determine recommendations for destination management and marketing Kladske pomezi.
Keywords: marketing; information and communication technology; Kladske pomezi; destination

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2014
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51646/podrobnosti

Files for download

    Last update: