Event marketing

Thesis title: Event marketing
Author: Pham, Quynh Trang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout vhodný event pro mladší spotřebitele vybraného obchodní domu, za účelem zlepšit jeho vztah se stanovenou cílovou skupinou, přilákat jejich pozornost a zlepšit image firmy. Dále se práce také zaobírá významem event marketingu jako komunikační nástroj v současné dynamické době plné konkurence. Celá práce je rozdělena na dvě části. První část teoreticky charakterizuje event marketing, popisuje jeho integraci do komunikačního mixu a jeho proces plánování a tvorby. Druhá část je zaměřena na praktické řešení daného problému pomocí zavedení event marketingu. Obsahuje jak analýzu problému, vlastní návrh eventu, tak i doporučené způsoby vyhodnocení úspěšnosti navržené akce.
Keywords: Obchodní dům; Móda; Mladí muži; Událost; Pořádání akcí
Thesis title: Event marketing
Author: Pham, Quynh Trang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this bachelor thesis is to propose an appropriate event for younger consumers for a selected shopping mall. The goal is to enhance its relationship with a particular target group (younger layers) and to both improve the image of the company and attract more visitors from the target group. Furthermore, this thesis is focused on Event Marketing as a modern communication tool and its significance in dynamic competitions that the firms are experiencing nowadays. The whole thesis is divided into two parts. The first part theoretically characterizes Event Marketing. It describes its integration to the communication mix and its planning and designing process. The second part deals with practical solutions of the particular issue with a help of Event Marketing. It includes the analysis of the issue, my own event plan and recommended methods of evaluation of the success of the proposed action.
Keywords: Fashion; Young men; Event marketing; Event; Shopping mall

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51629/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: