Marketing significance of body image

Thesis title: Marketingový význam body image
Author: Svoboda, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na prokázání relevance a důležitosti body image v marketingu. V teoretické části jsou nejprve shrnuty základní poznatky z marketingu s větším zaměřením na marketingový výzkum a segmentaci. Dále jsou pak přiblíženy zdroje dat a metodologie použitá v části analytické. V samotné analytické části je pak nejprve prokázán význam body image jako segmentační proměnné na několika příkladech. Segmentováno je nejprve podle přirozené barvy vlasů respondentů, dále podle jejich přístupu k vlastnímu vzhledu a nakonec podle jejich hodnotové orientace v rámci body image. Nakonec je pak v této diplomové práci popsán provedený vlastní kvalitativní výzkum na téma ovlivnění společenského vnímání body image marketingem.
Keywords: body image; segmentace; marketing
Thesis title: Marketing significance of body image
Author: Svoboda, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis focuses on proving the relevance and importance of body image in marketing. In theoretical part the thesis initially outlines basic marketing knowledge with special concentration on marketing research and segmentation. Next, sources of data and methodology used in the analytical part are described. In the analytical part itself the thesis firstly proves the relevance of body image as a segmentation variable on a few examples. First variable used for segmentation is the natural colour of hair, next variable used is the approach to own appearance and the last variable used is value orientation in context with body image. Finally this master thesis describes qualitative research on the topic influence of marketing on social perception of body image, that was carried out by the author.
Keywords: segmentation; marketing; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 8. 2014
Date of submission: 7. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51221/podrobnosti

Files for download

    Last update: