Neuromarketing and analysis of purchase decision according to special typology of the costumer

Thesis title: Neuromarketing a analýza nákupního rozhodování dle specifické typologie zákazníků
Author: Jarolímová, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jančík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Neuromarketing a analýza procesu nákupního rozhodování dle specifické typologie zákazníka se zaměřuje na využití metod neuromarketingu v praxi. Neuromarketing je jednou z metod marketingového výzkumu a symbolizuje propojení neurovědy s marketingem. Cílem této bakalářské práce je na základě výzkumu psychofyziologických reakcí respondentů a aplikace emočního modelu Limbic analyzovat využití metod neuromarketingu v marketingové komunikaci. Práce je založena na výstupech konkrétních neuromarketingových výzkumů, data pro práci jsou získávána z účasti na výzkumu ve společnosti eMerite, z dotazníkového šetření a dalšího výzkumu autorky práce.
Keywords: Emoce; Marketingová komunikace; Tvar; Limbic; Zákazník; Proces rozhodování; Limbické typy; Limbická mapa; Neuromarketing; Barva
Thesis title: Neuromarketing and analysis of purchase decision according to special typology of the costumer
Author: Jarolímová, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Jančík, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's thesis on the topic of Neuromarketing and analysis of purchase decision process according to special typology of the customer is focused on the use of neuromarketing methods in practice. Neuromarketing is one of the marketing research methods and it represents the combination of neuroscience and marketing. This Bachelor's Thesis aims to analyse the use of neuromarketing methods in marketing communication based on the psychophysiological research which measures responses of respondents and emotional system Limbic. The Thesis is based on certain neuromarketing research output. The data employed in the thesis are collected by participating on a research in a company eMerite, survey and further research made by the author.
Keywords: Limbic types; Emotions; Marketing communication; Neuromarketing; Colour; Customer; Limbic map; Shape; Process of purchase decision

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 6. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48312/podrobnosti

Files for download

    Last update: