Brand management of Schauma Brand

Thesis title: Brand management značky Schauma
Author: Grauerová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kocourková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Brand management značky Schauma se zabývá působením značky Schauma na českém trhu. Značka Schauma se řadí mezi portfoliové značky společnosti Schwarzkopf. Cílem práce je zhodnotit strategii řízení značky Schauma na českém trhu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy vztahující se k dané problematice. Praktická část představuje značku tradiční vlasové kosmetiky Schauma a na základě dat získaných z výzkumu analyzuje znalost a postoje k této značce a vnímanou identitu neboli image značky Schauma. Na závěr jsou navržena konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení působení značky Schauma na českém trhu.
Keywords: Schwarzkopf; Schauma; image značky; značka; identita značky
Thesis title: Brand management of Schauma Brand
Author: Grauerová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kocourková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis on the topic of Brand management of Schauma Brand deals with the effects of the brand Schauma on the Czech market. The Schauma brand ranks among brands of the Schwarzkopf Company. The goal is to evaluate the strategy of brand management of the Schauma brand on the Czech market. The thesis is divided into two parts, theoretical basis and practical research. The theoretical part explains the basic concepts related with the topic of the work. The practical part introduces the Schauma brand and analyses obtained data. The survey deals with knowledge and attitudes towards this brand and perception of identity or brand image of Schauma. In conclusion there are particular recommendations and proposals to improve the Schauma brand on the Czech market.
Keywords: Schauma; Schwarzkopf; brand image; brand; brand identity

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 5. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47859/podrobnosti

Files for download

    Last update: