Communication strategy of the company Ahold on the Czech market

Thesis title: Komunikační strategie společnosti Ahold na českém trhu
Author: Daďová, Andrea
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá současnou komunikační strategií maloobchodní společnosti Ahold Czech Republic, a.s. Práce dále zkoumá, zda jsou prvky komunikačního mixu ve vztahu společnost -- zákazník využity efektivně a zda je komunikace společnosti pro české spotřebitele vhodná a dostatečná. Teoretická část práce se věnuje především pojmům jako je marketingový mix, marketingová komunikace a její moderní trendy. Praktická část práce vymezuje hlavní konkurenty českého maloobchodu a dále se zabývá představením společnosti Ahold a jejím vývojem na českém trhu. Závěr praktické části práce analyzuje výsledky dotazníkového šetření, z kterých jsou následně vyvozena doporučení na zlepšení jednotlivých prvků komunikační strategie společnosti Ahold Czech Republic, a.s. do budoucna.
Keywords: marketingová komunikace; komunikační strategie; český maloobchodní trh; Ahold Czech Republic, a.s.; komunikační mix
Thesis title: Communication strategy of the company Ahold on the Czech market
Author: Daďová, Andrea
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses current communication strategy of the retail company Ahold Czech Republic, a.s. The thesis studies whether the elements of communication mix are used effectively in the relation of company and customers and whether communication of the company for Czech consumers is appropriate and sufficient or not. The theoretical part of the thesis is primarily focused on marketing mix, marketing communication and its modern trends. The practical part of this thesis presents the company Ahold and its development on the Czech market. Furthermore, the practical part defines the main competitors on the Czech retail market. The final part of this paper analyses the results of my own survey, from which subsequently derive recommendations of improving individual elements of the communication strategy of Ahold Czech Republic a.s. in to the future.
Keywords: communication mix; communication strategy; Ahold Czech Republic, a.s.; marketing communications; Czech retail market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 4. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47645/podrobnosti

Files for download

    Last update: