Mass customization as a business model: Business plan for online furniture company

Thesis title: Mass customization as a business model: Business plan for online furniture company
Author: Žák, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this thesis is to write a business plan for a mass customized online furniture company operating on Czech and Swiss market, analyse the potential and feasibility of this business idea and calculate the financial estimates of the business. The first part of the thesis describes the theoretical background and is focused on four main parts. First part tackles the topic of Canvas, Lean Canvas and lean startup approach. Second describes parts of the business plan. Thirdly the theoretical part focuses on the online customer experience and finally mass customization concept is discussed. The second part of this thesis is a practical business plan for an innovative online furniture company. The business model is built on the mass customization concept and targets Switzerland and Czech Republic. The goal of this part is to verify the business model by conducting a proper customer survey, analyse the market potential, develop the company strategy and asses its feasibility based on the financial model.
Keywords: online furniture; mass customization; business plan
Thesis title: Masová kustomizace jako obchodní model: Business plán pro online nábytkovou společnost
Author: Žák, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lukeš, Martin
Opponents: Mareš, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sepsat podnikatelský záměr pro online nábytkovou společnost zaměřující se na masovou kustomizaci a operující na českém a švýcarském trhu, dále analyzovat potenciál a životaschopnost této myšlenky and vypočítat finanční předpoklady společnosti. První část diplomové práce popisuje teoretický základ a je zaměřena na čtyři hlavní oblasti. První se dotýká Canvas modelu, Lean Canvas modelu a přístupu "lean startup". Druhá část popisuje jednotlivé části business plánu. Třetí oblast se zaměřuje na zkušenost zákazníka při nakupování online a nakonec je diskutován koncept masové kustomizace. Druhá praktická část diplomové práce popisuje business plán pro inovativní online nábytkovou společnost. Obchodní model společnosti je postaven na konceptu masové kustomizace a zaměřuje se na český a švýcarský trh. Cílem této části práce je ověřit obchodní model společnosti pomocí řádného průzkumu zákazníků, analyzovat tržní potenciál, vytvořit strategii firmy a zhodnotit životaschopnost myšlenky na základě finančního modelu.
Keywords: Masová kustomizace; Online nábytek; Business plán

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 2. 2015
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 16. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51081/podrobnosti

Files for download

    Last update: