Information asymmetry on the food market

Thesis title: Asymetrie informací na trhu s potravinami
Author: Červinka, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Fučíková, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá asymetrií informací na trhu s potravinami. V teoretické části se zaměřuje na dobrovolná značení a loga, která pomáhají spotřebiteli při rozhodování, a rozebírá vliv tří vybraných pořadů internetové televize Stream.cz, jejichž cílem je osvěta spotřebitelů. V praktické části práce metodou mystery shopping poukazuje na aktuální klamavé a nečestné obchodní praktiky výrobců a prodejců potravin. Nakonec práce hodnotí, zda dochází v posledních letech ke zlepšení situace na trhu s potravinami.
Keywords: asymetrické informace; potraviny; spotřebitel; asymetrie informací; GDA; klamání spotřebitele; mystery shopping
Thesis title: Information asymmetry on the food market
Author: Červinka, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Fučíková, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis looks into information asymmetry on the food market. In the theory part, it focuses on voluntary labeling and logos, which can help the consumer with his decisions, and analyses the impact of three selected Stream.cz programmes that help in the raising of public awareness. The practical part of this thesis uses mystery shopping to show some currently used misleading and dishonest commercial practices of food producers and sellers. Finally this thesis judges, whether there's any improvement on the food market in the last few years.
Keywords: consumer; GDA; misleading of consumer; food; information asymmetry; asymmetric information; mystery shopping

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 1. 2015
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50767/podrobnosti

Files for download

    Last update: