Application and use of Lean methodology within online marketing agency

Thesis title: Aplikace a využití LEAN metodologie v online marketingové agentuře
Author: Šulák, Robert
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Martínez, Felipe
Opponents: Huba, Samuel
Thesis language: Česky
Abstract:
Metodologie Lean managementu dnes daleko přesahuje oblast výroby a čím dál tím častěji ji můžeme najít i v jiných oblastech. V diplomové práci jsou představeny stěžejní opěrné body Lean managementu, jeho historie a metodologické nástroje, které jsou následně použity na výrobním procesu v online marketingové agentuře. V práci jsou zmíněna specifika prostředí online marketingu, jeho současná pozice a hlavní nástroje. Vybrané lean nástroje byly využity prostřednictvím metody DMAIC na výrobní proces probíhající v online marketingové agentuře. Proces správy internetové reklamy byl nejprve důkladně vymezen, zmapován a zanalyzován, aby mohlo být vytvořeno řešení, které mělo za cíl eliminovat plýtvání, díky čemuž se ve výsledku podařilo uvolnit výrobní kapacitu a pozitivně ovlivnit hodnotu pro zákazníka. V rámci kontrolní fáze byla změřena výkonnost zlepšeného procesu a získána zpětná vazba od firemních zaměstnanců.
Keywords: Online marketing; Lean Office; DMAIC; Plýtvání; Kaizen; Lean management
Thesis title: Application and use of Lean methodology within online marketing agency
Author: Šulák, Robert
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Martínez, Felipe
Opponents: Huba, Samuel
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays, Lean management goes far beyond the sphere of production and it can be increasingly found in many other areas. First part of the thesis is devoted to detailed description of Lean management principles, its history and methodological tools, which are afterwards used for enhancement of an existing process within online marketing agency. Current position and specifics of online marketing enviroment are also mentioned along with most frequently used tools. Selected Lean tools were used for the process improvement through the DMAIC method. Comprehensive definition, VSM mapping and following analysis of internet advertising creation process enabled design of new solution without unnecessary waste. Implemented changes led to production capacity release and brought additional value for clients. Performance of the improved process was measured during the Control phase and feedback was obtained from agency employees.
Keywords: Waste; Kaizen; Lean Office; Lean management; DMAIC; Online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 12. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50493/podrobnosti

Files for download

    Last update: