Greece Destination Brand and its Role in Perception of Country’s Image

Thesis title: Destinační značka Řecka a její role ve vnímání image země
Author: Vejražková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Dragonová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá destinační značkou Řecko se zaměřením na její image. Cílem diplomové práce je zhodnocení turistické pozice Řecka v ČR, hlubší prozkoumání vnímaného obrazu destinace a následné navržení efektivnější komunikace. Metodickými vstupy jsou kvantitativní průzkumná sonda v podobě dotazníkového šetření, na kterou navazuje kvalitativní výzkum metodou skupinových rozhovorů. Výstupem dotazníkového šetření je nalezení vztahu Čechů k destinaci Řecko, vyhodnocení účinnosti marketingové komunikace, nalezení mezery mezi identitou a image destinace Řecko a vyhodnocení rozdílů ve vnímání značky Řecko mezi Řeky a Čechy. Skupinové rozhovory povedou k hlubšímu porozumění dané problematice. Na závěr práce dojde ke komplexnímu propojení a zhodnocení současného stavu a k jeho konfrontaci se stavem potenciálním.
Keywords: identita značky; destinační značka; image značky
Thesis title: Greece Destination Brand and its Role in Perception of Country’s Image
Author: Vejražková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Dragonová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis deals with Greece destination brand with focus on its image. The goal of the thesis is to evaluate the touristic position of Greece in the Czech Republic, in-depth exploration of perceived destination image and consequent suggestion of more effective communication. The research methods used are quantitative questionnaire survey followed by qualitative focus groups. Outcome of the questionnaire survey is exploration of what the Czech relations to destination of Greece are, evaluation of marketing communication effectiveness, exploration of gap between Greek destination image and identity and evaluation of differences between Greece destination brand image perceived by Greeks and Czechs. Focus groups will lead to further understanding of the problematics. In conclusion, current status evaluation and its confrontation with the potential status will be done.
Keywords: brand image; brand identity; destination brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47546/podrobnosti

Files for download

    Last update: