Strategic analysis and its application in business

Thesis title: Strategická analýza a její využití v podnikání
Author: Derenchuk, Anastasia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je tvorba optimální strategie budoucího vývoje vybraného podniku na základě jeho strategické analýzy a aplikace teoretických poznatků z oblasti podnikové ekonomiky na konkrétní podnikatelský plán. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vysvětluje základní pojmy a popisuje jednotlivé analýzy, které jsou následně použity v části praktické a vedou ke konečné volbě konkrétní strategie, udává základní informace o podnikatelském plánu, jeho struktuře a obsahu. Praktická část analyzuje externí a interní prostředí podniku. Za pomoci těchto analýz je následně sestavena SWOT analýza. Na základě výsledků je navržen budoucí vývoj podniku, který se opírá o poslání a vizi firmy, stanovené na začátku, a uskutečněn výběr vhodné strategie. Následně praktickou část tvoří konkrétní a reálný podnikatelský plán, navržený pro změny v již existujícím salonu krásy "ALLURE".
Keywords: strategické řízení; strategická analýza; podnikatelský plán
Thesis title: Strategic analysis and its application in business
Author: Derenchuk, Anastasia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Dvořák, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the master thesis is to create an optimal strategy for the future development of the selected firm, based on its strategic analysis and application of acquired theoretical economic knowledge in the specific business plan. The thesis is divided into two parts -- theoretical and practical. The theoretical part explains the main concepts and describes different analyses, which are then used in the practical part and lead to a final choice of a particular strategy, as well as give the basic information about the business plan, its structure and content. The practical part analyses the internal and external business environment. The information from each type of analysis is used to create the SWOT analysis. Based on the results of these analyses, the idea of the future company development has been elaborated, which is related to the above-mentioned mission and vision, and an appropriate strategy has been selected. As a result, the practical part presents a specific and realistic business plan for the changes to be made in the already existing beauty salon "ALLURE".
Keywords: business plan; strategic management; strategic analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2010
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 11. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40468/podrobnosti

Files for download

    Last update: