Elements of Commercial Video Expression

Thesis title: Výrazové prostředky reklamního videa
Author: Zeman, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Truhlář, Filip
Opponents: Mezuláník, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na teoretický popis nejzákladnějších výrazových prostředků audiovizuálního díla. Dokument se zaměřuje hlavně na prostředky související s jednotlivým záběrem, jako je například velikost záběrů, pohyb kamery, optická kresba nebo zmnožená expozice a také na nejzákladnější pravidla střihové sklady i skladby dramaturgické. U každé skupiny výrazových prostředků, přináší příklady užití těchto nástrojů v praxi reklamního videa. Poznatky z teoretické části jsou pak využity při analýze krátkého reklamního spotu. Video je rozebráno na jednotlivé záběry,u kterých jsou pak analyzovány různé skupiny výrazových prostředků. Po této analýze je provedena syntéza dat z jednotlivých záběrů a na základě těchto dat, jsou vyvozeny závěry o kvalitě a kvantitě výrazových prostředků v celém reklamním videu. V poslední části práce je rozebrán koncept reklamního videa pro svatební agenturu a celý dokument uzavírá vypracovaný storyboard krátkého předsvatebního spotu.
Keywords: dramaturgická skladba; výrazové prostředky; reklamní video ; storyboard; expozice; mizanscéna; kamera; střihová skladba
Thesis title: Elements of Commercial Video Expression
Author: Zeman, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Truhlář, Filip
Opponents: Mezuláník, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper deals with the the theoretical description of fundamental elements in cinematography. The document focuses mainly on elements associated with each shot, such as the framing, camera movement, speed of motion or onscreen space as well as on the most basic rules of editing and on the relation of shot to shot. For each group of elements, gives examples of the use of these elements in real commercials videos. The theoretical part is then used to analyze short advertising video.The video is broken down into individual shots, and they are then analyzed by different groups of elements. After this analysis the work brings the synthesis of analyzed data from shots and then, conclusions are drawn about the quality and quantity of basic elements in the analyzed commercial video. The last part of the paper deals with concept of promotional videos for a wedding agency and the entire document concludes in storyboard for pre-wedding spot.
Keywords: film editing; continuity editing; expression elements; camera; shot; storyboard; Mise-en-Scene; commercial video; exposure

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2015
Date of submission: 10. 5. 2015
Date of defense: 19. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51831/podrobnosti

Files for download

    Last update: