Category management of baby food

Thesis title: Category management dětské výživy
Author: Wotřelová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházka, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou category managementu v rámci kategorie dětské výživy na českém trhu. Jejím cílem je nejdříve stanovit teoretická východiska category managementu a vymezit category management proces. Následně na základě analýzy primárních a sekundárních dat charakterizovat změny v nákupním chování a rozhodování matek v rámci kategorie dětské výživy. Na základě charakterizovaného nákupního chování navrhnout obecnou vzorovou strukturu vystavení kategorie a jejím prostřednictvím zjistit, zda aktuální situace na trhu dětské výživy v oblasti prezentace zboží odpovídá potřebám a přáním zákaznic. Primární data budou získána prostřednictvím kvantitativní průzkumné sondy v podobě on-line dotazníkového šetření. Zdrojem pro analýzu sekundárních dat budou data z projektu Market&Media&Lifestyle, tržní data a výzkum spotřebního chování 2013.
Keywords: rozhodovací strom zákazníka; dětská výživa; Category management; regálové vystavení
Thesis title: Category management of baby food
Author: Wotřelová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Procházka, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with category management of baby food on the Czech market. The goal of the thesis is to determine the theoretical basis of category management and define the category management process. Subsequently, based on the analysis of primary and secondary data, will be characterized the change in current shopping behaviour of mothers. Next goal is to design a general model structure of baby food exposure and through this model to determine whether the current situation on the baby food market, in the field of presentation of products, meets the needs and desires of customers. Primary data will be collected through the quantitative on-line questionnaire survey. The source for the secondary analysis will be the data from the project Market&Media&Lifestyle, market data and shopper behaviour research 2013.
Keywords: category decision tree; baby food; Category management; shelf presentation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 5. 2014
Date of submission: 7. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51624/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: