Business plan of a new company

Thesis title: Podnikatelský plán začínajícího podniku
Author: Drbalová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sestavení zakladatelského podnikatelského plánu prodejny se zmrzlinou v turisticky rušné oblasti hlavního města Prahy. Práce je dělena do dvou částí: teoretickou a praktickou. Teoretická část si klade za cíl analyzovat význam segmentu malých a středních podniků v České republice a zdejší podnikatelské prostředí v komparaci s ostatními zeměmi dle pravidelně sestavovaných mezinárodních žebříčků. Dále budou analyzována specifika spotřebního chování. Závěr teoretické části představuje doporučenou strukturu podnikatelského plánu a blíže charakterizuje jeho jednotlivé části. Praktická část tuto strukturu aplikuje do praxe na příkladu zahájení podnikání v tradičním odvětví se zmrzlinou. Plán představuje nový koncept prodeje zmrzliny včetně doplňkových produktů, který má reflektovat aktuální potřeby trhu. Tyto potřeby byly zjištěny pomocí provedeného průzkumu. Výstupem práce je zjištění realizovatelnosti a atraktivity zvažovaného projektu, který následně může posloužit jako podklad pro interní řízení.
Keywords: MSP; trh se zmrzlinou; malé a střední podniky; podnikatelský plán; strategie podniku; prodej zmrzliny
Thesis title: Business plan of a new company
Author: Drbalová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Habrmanová, Blanka
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Master's Thesis is to set up an initial business plan of the ice cream shop in the busy touristic area of the capital city of Prague. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part deals with the analysis of the small and medium enterprise segment in the Czech Republic and the local entrepreneurial environment in comparison with other European countries according to regularly compiled international reports. Additionally, an analyses of specific consumer behaviour will be carried out. The end of the theoretical part introduces the generally recommended structure of a business plan describing closer its respective parts. The practical part applies this structure into practise based on the example of the initial business plan in the traditional ice cream branch. The plan presents a new concept of selling the ice cream including the supplement products. It strives to reflect the up-to-date market needs which were revealed through the conveyed market research. The output of this thesis presents the conclusion regarding the feasibility and attractiveness of this contemplated project that can subsequently serve as a material for the internal management.
Keywords: business strategy; SME; ice cream market; business plan; small and medium enterprises; selling of ice cream

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2014
Date of submission: 13. 5. 2015
Date of defense: 11. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50889/podrobnosti

Files for download

    Last update: