Internet Marketing of an E-book – Case Study DeepFrreak

Thesis title: Marketing E-knihy: případová studie knihy DeepFreak
Author: Stemberg, Audrey
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se v teoretické části zabývá tržním prostředím, marketingem, internetovým marketingem a jeho specifiky. Dále rozebírá jednotlivé nástroje internetového marketingu. V praktické části se zaměřuje na analyzování internetového marketingu e-knihy na příkladu románu deepFreak. Analyzuje marketingové aktivity spojené s touto knihou, které jsou prováděny autorskou dvojicí, jež nemá žádné vzdělání ani praktické zkušenosti v oblastech arts managementu a internetového marketingu. Na základě získaných teoretických poznatků a provedené analýzy je v závěrečné části pro autory knihy navržena marketingová strategie.
Keywords: on-line marketing; e-kniha; internetový marketing; SEO; sociální sítě; knižní prostředí
Thesis title: Internet Marketing of an E-book – Case Study DeepFrreak
Author: Stemberg, Audrey
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Tyslová, Irena
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of this thesis describes the environment of books, marketing, Internet marketing and its specifications. This part also focuses on essential digital marketing tools and how they are best used. The practical part of this thesis describes marketing activities of the book deepFreak, which are performed by the authors. The authors have no practical experience nor education in the fields of arts management and Internet marketing. The thesis analyzes the existing practices and based on the analyses and findings a digital marketing strategy is proposed.
Keywords: e-book; internet marketing; SEO; social media; book environment; on-line marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 12. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50749/podrobnosti

Files for download

    Last update: