Assessment of the corporate strategy for company Directa Czech

Thesis title: Stanovení firemní strategie společnosti Directa Czech
Author: Mirzajev, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Schönfeld, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce komplexně shrnuje kontext a problematiku burzovních zprostředkovatelů na českém trhu, a také vede přes jednotlivé etapy stanovování firemní strategie k jejímu úspěšnému vytyčení, včetně konkrétních kroků na praktickém případu, společnosti Directa Czech. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o této oblasti, nabízených instrumentech, a také jsou uvedeny a podrobněji popsány podstatné rozdíly mezi kategoriemi burzovních zprostředkovatelů. V praktické části práce byl kladen důraz na situační analýzu, jelikož bylo třeba vytvořit pevnou oporu pro stanovování vhodné firemní strategie. Kapitola o analýze rozvojového potenciálu vhodně rozšířila a upřesnila poznatky z této situační analýzy, čehož bylo využito zejména při stanovování vhodných kroků k realizaci firemní strategie.
Keywords: situační analýza; burzovní trh; segmentace brokerů; firemní strategie
Thesis title: Assessment of the corporate strategy for company Directa Czech
Author: Mirzajev, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Schönfeld, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Paper comprehensively summarizes the context and background of retail brokers on the Czech market and successfully leads through the various stages of setting corporate strategy on practical case, the company Directa Czech. The theoretical part provides basic information about the retail broker area, most traded instruments and describes differentiation between categories of retail brokers. In the practical part priority was given to situational analysis because it was necessary to establish a firm foothold for determining the appropriate corporate strategy. Chapter about analysis of the development potential properly extended and detailed knowledge of this situation analysis, which was used especially in determining the appropriate steps for implementation of the corporate strategy.
Keywords: broker segmentation; situational analysis; exchange market; corporate strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 12. 2014
Date of submission: 30. 6. 2015
Date of defense: 15. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50732/podrobnosti

Files for download

    Last update: