Analysis of the loyalty program as a tool for improving customer loyalty of the brand NEXT

Thesis title: Analýza věrnostního programu jako nástroje zvyšování loajality zákazníků značky NEXT
Author: Glaserová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Papoušková, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou věrnostního programu ve společnosti Next PK s.r.o. a je zaměřena na výzkum věrnostního programu této společnosti. Cílem práce je analýza věrnostního programu a jeho vnímání věrnostními zákazníky společnosti. Práce je rozdělena na šest částí -- úvod, část věnovanou společnosti Next, teoretickou část, metodologickou část, praktickou část a závěr. Teoretická část se skládá z charakteristiky spokojenosti, loajality a věrnostních programů. V metodologické části jsou uvedeny metody zkoumání a také medotika pro vyhodnocení výzkumu. Praktická část se skládá z průzkumu mezi věrnostními zákazníky firmy Next, kde je cílem analyzovat spokojenost či nespokojenost zákazníků. Závěr práce obsahuje shrnutí šetření a doporučení týkající se fungování věrnostního programu Next.
Keywords: věrnostní program; spokojenost; loajalita; Next PK s.r.o.
Thesis title: Analysis of the loyalty program as a tool for improving customer loyalty of the brand NEXT
Author: Glaserová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Papoušková, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analyzes the loyalty program at Next PK Ltd. and is focused on research of the loyalty program of this company. Its aim is to analyze the loyalty program and its perception by the loyalty customers. The thesis is divided into six parts -- an introduction, a part about Next PK s.r.o., a theoretical part, a methodological part, a practical part and a conclusion. The theoretical part consists of characteristic of satisfaction, loyalty and loyalty programs. The methodology section describes the method of investigation and also the methodology for evaluating the research. The practical part consists of a survey among loyalty customers in Next where the goal is to analyze the customers' satisfaction or dissatisfaction. The conclusion contains a summary of the investigation and recommendations regarding functioning of the loyalty program Next.
Keywords: loyalty program; satisfaction; loyalty; Next PK s.r.o.

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2014
Date of submission: 20. 5. 2015
Date of defense: 9. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50447/podrobnosti

Files for download

    Last update: