An Analysis of Mission Statements of Leading Companies Operating in Czech Republic

Thesis title: Analýza misí předních společností působících v ČR
Author: Pernica, Karel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Strouhal, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá podrobnou analýzou misí předních společností působících v České republice. Cílem práce, bylo podat ucelený obraz o současné situaci v oblasti misí a zjistit jejich případnou závislost s finanční výkonností společnosti. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky, základní charakteristiky misí a popis použitých metod v části praktické. Jádrem zkoumání v praktické části je zejména obsahová stránka, čitelnost, umístění misí a jejich dostupnost, původ vlastníků společností s misí a existence vizí. Vymezen bude také firemní étos a jeho spojitost s misí. Dále je pomocí statistických metod zkoumána existence závislosti misí a vybraných finančních ukazatelů.
Keywords: vztah mise a finanční výkonnosti; analýza misí; čitelnost misí; obsahová analýza; firemní étos
Thesis title: An Analysis of Mission Statements of Leading Companies Operating in Czech Republic
Author: Pernica, Karel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tyll, Ladislav
Opponents: Strouhal, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis focuses on detailed mission statements analysis of leading companies operating in Czech republic. The aim of the thesis is to provide the comprehensive view on the current situation in field of mission statements and to examine the relationship between mission statement and firm performance. Theoretical part introduces the topic, basic charasteristics of mission statements and describes research methods used in practical part. In second part is performed content analysis, textual analysis, analysis of mission statements availability, readability, origin of its owner. Also the link between the corporate ethos and mission statements is defined in practical part. Through the statistical analysis of dependence is examined the relationship between mission statements and chosen financial indicators at the end of the thesis.
Keywords: corporate ethos; mission statement analysis; relationship between mission statement and financial performance; readability; content analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/50335/podrobnosti

Files for download

    Last update: