The importance of philantrophy for marketing activities of company

Thesis title: Význam filantropie pre marketingovú činnosť firmy
Author: Kováčová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zameriava na filantropickú činnosť. Jej úlohou je identifikovať, akým konkrétnym filantropickým aktivitám sa venuje spoločnosť O2 Czech Republic, aký význam týmto aktivitám prikladá vo vzťahu k marketingovej činnosti firmy. Taktiež je jej úlohou pomocou vlastného výskumu zistiť, aké postoje o daných aktivitách spotrebiteĺia zdieľajú, ako ovplyvňujú ich kúpny rozhodovací proces a na základe týchto zistení identifikovať reálny význam daných činností pre marketingovú činnosť firmy.
Keywords: dobročinnosť; filantropia; dotazovanie
Thesis title: Význam filantropie pro marketingovou činnosť firmy
Author: Kováčová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na filantropickou činnost. Jejím úkolem je identifikovat, jakým konkrétním dobročinným aktivitám se věnuje společnost O2 Czech Republic, jaký význam těmto aktivitám přikládá ve vztahu k marketingové činnosti firmy. Také je jejím úkolem pomocí vlastního výzkumu zjistit, jaké postoje o daných aktivitách spotřebitelé sdílejí, jak ovlivňují jejich kupní rozhodovací proces a na základě těchto zjištění identifikovat reálný význam daných činností pro marketingovou činnost firmy.
Keywords: filantropie; dobročinnost; dotazování
Thesis title: The importance of philantrophy for marketing activities of company
Author: Kováčová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis focuses on philanthropic activities. Its mission is to identify what specific philanthropic activities is devoted to company O2 Czech Republic, the importance to these activities in relation to the marketing of the company. It is also its task by its own research to find out what attitude consumers have in relation to these activities, how they influence their purchasing decision process and on the basis of these findings to identify the real importance of these activities for the marketing activities of the company.
Keywords: philanthropy; volunteerism; querying

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 10. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49681/podrobnosti

Files for download

    Last update: