Corporate positioning in the Internet search

Thesis title: Zviditelnění firmy v internetových vyhledávačích
Author: Vodochodský, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hašlarová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zviditelněním webových stránek ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích Google.com a Seznam.cz. V teoretické části jsou rozebrány základní oblasti online marketingu, ke kterým jsou uvedeny praktické příklady z webových stránek Dentální kliniky Jan Stuchlík. Praktická část je zaměřena na úpravu stávajících a tvorbu nových aktivit, které pomohou webovým stránkám kliniky na přední pozice v internetovém vyhledávání. Cílem bakalářské práce je stanovit úpravy webových stránek kliniky tak, aby byly optimalizované pro vyhledávací roboty a měly přidanou hodnotu pro uživatele. Dalším cílem je sestavit online marketingovou strategii, která bude v souladu s brand positioningem kliniky.
Keywords: Online marketing; Marketing; Obsahový marketing; Optimalizace pro vyhledávače; Linkbuilding
Thesis title: Corporate positioning in the Internet search
Author: Vodochodský, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Hašlarová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis deals with visibility of web pages in search engine results of Google.com and Seznam.cz. Basic sections of online marketing are analysed in the theoretical part and are accompanied by real life examples from the web pages of Jan Stuchliks Dental clinic. Practical part deals with adjustments of current and with creation of new methods, which will help these web pages reach front page position in search engines. Main objective is to assess and determine adjustments for clinics web pages, which would be search bot optimized and had an added value for the user. Additional goal is to create a marketing strategy that would be in agreement with clinics brand positioning.
Keywords: Content marketing; Marketing; Linkbuilding; Search engine optimization; Online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48207/podrobnosti

Files for download

    Last update: