Brand management analysis of selected brand

Thesis title: Analýza brand managementu vybrané značky
Author: Tomanová, Daniela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kratochvíl, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou brand managementu. Cílem práce je shrnout zásadní poznatky z této oblasti a aplikovat je v případové studii na zhodnocení současného stavu řízení značky Bezobalu. První kapitola se zaměřuje zejména na vysvětlení pojmu značka a popis základních prvků značky. Druhá kapitola představuje jednotlivé fáze brand managementu podle schématu S. M. Davise a model sociálně zodpovědného brand managementu. Praktická část se věnuje představení vybrané značky a shrnutí stávajícího stavu brand managementu podle modelu popsaného v části teoretické. V závěru práce jsou na základě informací získaných analýzou podpořenou dotazníkovým šetřením navržena doporučení pro zlepšení řízení značky do budoucna.
Keywords: brand management; řízení značky; značka
Thesis title: Brand management analysis of selected brand
Author: Tomanová, Daniela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kratochvíl, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the issue of brand management. The aim of the thesis is to summarize essential findings in this field and apply them in a case study to assess current state of brand management of the brand Bezobalu. The first chapter focuses on the notion of brand and description of basic elements of brand. The second chapter presents different phases of brand management scheme by S. M. Davis and model for socially responsible brand management. The practical part focuses on introduction of selected brand and summary of the current state of brand management in accordance with the model described in the theoretical part. In conclusion, recommendations for improving brand management in the future are suggested on the basis of information obtained by analysis supported by a questionnaire survey.
Keywords: organic food; brand management; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 8. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47789/podrobnosti

Files for download

    Last update: