Analysis of marketing mix and brand perception of Red Bull company

Thesis title: Analýza marketingového mixu a vnímání značky společnosti Red Bull
Author: Černý, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Mečlová , Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá analýzou marketingového mixu a značky společnosti Red Bull. V první části práce jsou popsána teoretická východiska pro marketingový mix a značku, což tvoří základ této práce. V praktické části jsou popsány jednotlivé části marketingového mixu, jejich využití a jsou zde rozdělení dle klasického marketingového mixu 4P. Práce hodnotí a analyzuje jednotlivé aktivity a následně vysvětluje dopady aktivit na vnímání značky samotnými spotřebiteli. Pomocí porovnání výzkumů provedených v letech 2013 a 2015 hodnotí dopad funkčnosti zvoleného marketingového mixu společnosti Red Bull na studenty vysokých škol v České republice.
Keywords: Red Bull; značka; marketing mix
Thesis title: Analysis of marketing mix and brand perception of Red Bull company
Author: Černý, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Mečlová , Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis discusses the marketing mix and the brand of the Red Bull company. In the first, basal part of the work are described the theoretical starting points for the marketing mix and the brand. In the practical part are descibed individual components of the mix. These are here categorized while using the 4P marketing mix. The thesis evaluates and analyses individual activities of the company and then explains their impact on perception of the brand by customers. With the help of a past research which took place in the years 2013 and 2015. Thesis evaluates the influence of chosen strategies on students in czech universities and their relevance to the student lifestyle.
Keywords: marketing mix; Red Bull; communication mix; brand; 4P

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2014
Date of submission: 25. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/47537/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: