Current e-mailing of Nutricia and overtures for improving

Thesis title: Současný e-mailing společnosti Nutricia a návrh na jeho zlepšení
Author: Valc, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kováčik, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat současný e-mailing společnosti Nutricia a navrhnout to nejlepší, co lze aktuálně dělat v automatizovaném e-mailingu. Doporučení jsou založená na možnostech e-mailingového nástroje Silverpop, který patří mezi absolutně nejvyspělejší e-mailingové technologie současnosti a Nutricia si ho vybrala pro rozvoj svého e-mailingu. Autor na základě svých zkušeností e-mailing specialisty a ovládání nástroje Silverpop doporučí to nejlepší ze současného e-mail marketingu a přizpůsobí na byznys Nutricia. V teoretické části práce jsou rozebrány předpoklady úspěšného e-mailingu a syntéza zdrojů předkládá ucelený přehled o současném e-mail marketingu. V praktické části jsou provedeny analýzy firmy Nutricia a konkurence, na což navazuje souhrn doporučení podložený zkušenostmi autora a know how firem implementujících Silverpop.
Keywords: E-mailing; E-mail marketing; Automatizace; Silverpop
Thesis title: Current e-mailing of Nutricia and overtures for improving
Author: Valc, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kováčik, Matěj
Thesis language: Česky
Abstract:
Objective is analyse current e-mailing of Nutricia and offer the best possible in automated e-mailing. Recommendations are based on possibilities of e-mailing tool Silverpop, which belongs to the best technologies of present days and which Nutricia chose for development of its e-mailing. Based on his experience as e-mailing specialist and operator of Silverpop author will recommend the best what is possible in today's e-mail marketing and adapt it for Nutricia business.Theory is concieved as syntax of sources making bright picture of today's e-mail marketing and there are written assumptions of successesfull e-mailing. In practical part there are analysis of Nutricia and its competitors and that is followed by summary of recommendations well founded on author experiences and Silverpop implementation companies know how.
Keywords: Automatization; E-mail marketing; Silverpop ; E-mailing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2014
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 16. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46598/podrobnosti

Files for download

    Last update: