Online Marketing of Cultural Organizations: Online Marketing Strategy for Divadlo v Řeznické Theatre

Thesis title: Online marketing kulturního sektoru. Návrh online marketingové strategie vybraného divadla
Author: Havlíčková, Olga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce zkoumá možnosti využití internetových komunikačních kanálů a nástrojů v marketingu kulturních subjektů, zejména divadel. První, teoreticky zaměřená část textu, seznamuje čtenáře se základními pojmy z oblasti online marketingu, specifiky internetových médií, profilem české internetové populace a dostupnými nástroji internetového marketingu, které lze v komunikaci divadel využít. Praktická část práce se věnuje návrhu online komunikační strategie Divadla v Řeznické. Východiskem pro návrh dané strategie jsou data a informace získané vlastním výzkumem, který zahrnuje detailní rozbor aktuálního stavu online marketingu zkoumané organizace a její konkurence, rozhovor s marketingovou manažerkou divadla a dotazníkový průzkum provedený mezi návštěvníky divadla.
Keywords: Online marketing; Sociální média; PPC reklama; Divadelní marketing
Thesis title: Online Marketing of Cultural Organizations: Online Marketing Strategy for Divadlo v Řeznické Theatre
Author: Havlíčková, Olga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master's thesis is to examine the options and advantages of using online marketing by cultural organisations, especially theatres. The introductory part of this thesis explains essential terms related to online marketing and specifics of internet media. It also gives an overview of internet marketing tools, which can be effectively used in communication of cultural organizations. A second part of the thesis is focused on developing online marketing strategy for the Divadlo v Řeznické Theatre. The strategy is based on information obtained from a research carried out by the author of this thesis. The research includes a situation analysis, benchmarking, interview with marketing manager of Divadlo v Řeznické and a survey research made among the theatre visitors.
Keywords: Social Media; PPC Advertising; Online Marketing; Theatre Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2013
Date of submission: 15. 5. 2015
Date of defense: 4. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/46028/podrobnosti

Files for download

    Last update: