Analysis of the academic procrastination among students of VŠE and 1. LF UK

Thesis title: Analýza akademické prokrastinace studentů VŠE oproti studentům 1.LF UK
Author: Pavlovová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chytilová, Helena
Opponents: Čermáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce má za cíl zjistit prevalenci akademické prokrastinace mezi studenty Vysoké školy ekonomické a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Práce přináší srovnávací studii prokrastinace dvou odlišných oborů vědy v českém prostředí. Zaměřuje se na stanovení rozdílu v míře prokrastinace mezi těmito dvěma skupinami studentů a na to, zda existuje korelace mezi dosaženým studijním průměrem a mírou prokrastinace. Ke zjištění míry prokrastinace byla využita škála prokrastinace pro studenty (PSS, Lay, 1986). Ve zkoumaném vzorku (N=244) byla zjištěna 81,1% míra akademické prokrastinace. Byla potvrzena hypotéza o významném rozdílu v prokrastinaci mezi studenty VŠE (N=102) a 1. LF UK (N=144) na 10% hladině významnosti. Hypotéza o korelaci mezi mírou prokrastinace a studijním průměrem byla potvrzena.
Keywords: Prokrastinace; Mezičasová volba; Hyperbolické diskontování; Sebeposuzovací škála
Thesis title: Analysis of the academic procrastination among students of VŠE and 1. LF UK
Author: Pavlovová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chytilová, Helena
Opponents: Čermáková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper is aimed at establishing the prevalence of academic procrastination among students of the University of Economics in Prague and the 1st Medical Faculty of Charles University. This study brings a comparative study of procrastination of two different branches of science in the Czech Republic. It focuses on determining the extent of difference in procrastination between these two groups of students and whether there is a correlation between the achieved degree average and the level of procrastination. Procrastination scale for students (Lay, 1986) was used to determine the extent of procrastination. The 81,1% rate of academic procrastination was observed in the examined sample (N=244). Hypothesis about a significant difference between the levels of procrastination among two groups of students was confirmed at 10% significance level. Hypothesis on the correlation between the grade average and the level of procrastination was confirmed.
Keywords: Hyperbolic discouning; Intertemporal choice; Self-reporting scale; Procrastination

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 3. 2015
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 18. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/51921/podrobnosti

Files for download

    Last update: