Marketing strategy of fashion brand Oysho in case of potential entry to Czech market

Thesis title: Marketingová strategie módní značky Oysho při potenciálním vstupu na český trh
Author: Coufalová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována marketingové strategii španělské módní značky Oysho. Hlavním cílem práce je tedy analýza současné marketingové strategie společnosti, jejích marketingových nástrojů a návrh marketingové strategie značky Oysho při potenciálním vstupu na český trh. V první kapitole jsou vymezeny teoretické pojmy týkající se marketingu. Druhá kapitola detailněji zkoumá historii a vývoj společnosti Oysho, na kterou navazuje analýza marketingové strategie značky Oysho. V další kapitole je provedena studie marketingové strategie italské konkurenční značky Intimissimi. V závěrečné kapitole je na základě dotazníkového šetření a SWOT analýzy provedeno vlastní zhodnocení a doporučení při potenciálním vstupu značky Oysho na český trh.
Keywords: španělská společnost; marketingová strategie; marketing; módní značka; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of fashion brand Oysho in case of potential entry to Czech market
Author: Coufalová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is dedicated to marketing strategy of spanish fashion brand Oysho. The main goal is analysis of company's current marketing strategy, ist marketing instruments and suggestion of Oysho's possible entry strategy to Czech market. At first chapter are defined theoretical terms related to marketing. Second chapter explores company's history and progress following with analysis of Oysho's marketing strategy. Following chapter studies marketing strategy of Italian rival brand Intimissimi. Based on questionnaire survey and SWOT analysis at final chapter is carried out evaluation and recommendation on Oysho's possible entry strategy to Czech market
Keywords: marketing; marketing strategy; marketing mix; Spanish company; fashion brands

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49067/podrobnosti

Files for download

    Last update: