Consumer behavior towards telemarketing

Thesis title: Consumer behavior towards telemarketing
Author: Kharaishvili, Tinatin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: English
Abstract:
Telemarketing has become a big industry and convenient way of successfully managing business affairs with low costs. The aim of the thesis is to present telemarketing services from the customers point of view; analyzing what are consumer behavior towards telemarketing in Georgia and the Czech Republic, and also what are the perceptional and attitudinal causing factors of these behaviors. This is the comparative study and the research is mainly based on the primary data. For the research accomplishment, the questionnaire survey was used for gathering important information and data in order to make the relevant conclusions. According to the results, B2C telemarketing services are not welcomed in the Czech Republic and people tend to have mostly negative attitude. In case of Georgia, people have relatively more positive attitude and behavior towards telemarketing services.
Keywords: Telemarketing; Direct Marketing; Consumer Behavior
Thesis title: Spotřební chování vůči telemarketingu
Author: Kharaishvili, Tinatin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: English
Abstract:
Z telemarketingu se stal velký byznys a pohodlný způsob, jak úspěšné řídit obchodní záležitosti v kombinaci s nízkými náklady. Cílem práce je představit telemarketingové služby z pohledu zákazníka, analyzovat spotřební chování vůči telemarketingu v Gruzii a České republice a také zjistit jeho postojové faktory a faktory vnímání. Práce je komparativní studií a výzkum je založen na primárních datech. Pro sběr dat a informací byl jako prostředek výzkumu využit dotazník. Na základě těchto dat byl stanoven závěr. Podle výsledků nejsou B2C telemarketingové služby v České republice oblíbené a lidé na ně většinou reagují negativně. V Gruzii mají naopak lidé relativně pozitivnější přístup k telemarkeringovým službám.
Keywords: Telemarketing; Spotřební chování; Přímý marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2014
Date of submission: 8. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49800/podrobnosti

Files for download

    Last update: