Marketing Strategy of the Volkswagen´s "Das Welt Auto" Program

Thesis title: Marketing Strategy of the Volkswagen´s "Das Welt Auto" Program
Author: Pavlishyna, Polina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
The aim of the theoretical part of this thesis is to describe different dimensions and elements of marketing strategy of a company and present different steps companies are recommended to take during planning and preparing a marketing strategy. The practical part describes the analysis of the Volkswagen AG program for used cars Das WeltAuto. The analysis focuses on the international marketing strategy that the program follows in the markets where it operates and describes its main elements, goals and implementation. The ultimate aim of this thesis is to analyze the process of integration of different brands on the level of a big corporation and to research the process of implementation of a marketing strategy for special used car program Das WeltAuto on an international level.
Keywords: Das WeltAuto ; market analysis; Volkswagen; international marketing; marketing strategy; used cars
Thesis title: Marketing Strategy of the Volkswagen´s "Das Welt Auto" Program
Author: Pavlishyna, Polina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Cílem teoretické části této práce je popsat různé možnosti a prvky marketingové strategie společnosti a ukázat různá doporučení v oblasti plánování a přípravy marketingové strategie. Praktická část popisuje analýzu programu Volkswagen AG ojetých vozů Das WeltAuto. Analýza se zaměřuje na mezinárodní marketingové strategie, které jsou používány na trzích, kde působí, a popisuje jeho hlavní prvky, cíle a provedené. Konečným cílem této práce je analyzovat proces integrace různých značek na úrovni celé korporace a popsat proces implementace marketingové strategie pro speciální ojeté vozy programu Das WeltAuto na mezinárodní úrovni.
Keywords: mezinarodní marketing; Das WeltAuto; Volkswagen; analýza trhu; marketingová strategie; ojeté vozy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2014
Date of submission: 1. 5. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49738/podrobnosti

Files for download

    Last update: