Building a relationship with a customer through information products

Thesis title: Budování vztahu se zákazníkem pomocí info-produktů
Author: Kročilová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Losová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku obsahového marketingu, přičemž klade důraz na tvorbu obsahové strategie, která je důležitým stavebním kamenem při budování vztahu se zákazníkem. První část práce se soustředí na nezbytnou teorii, která byla použita jako výchozí bod pro část druhou, praktickou. V praktické části bylo zrealizováno dotazníkové šetření, které mělo za cíl identifikovat online nákupní chování součastných a potenciálních zákazníků VinoPortugal. Na základě tohoto šetření a provedení několika dalších analýz byla vytvořena konkrétní obsahová strategie pro tuto společnost. Vytvoření této strategie bylo hlavním cílem práce.
Keywords: obsah; obsahový marketing; obsahová strategie; info-produkty
Thesis title: Building a relationship with a customer through information products
Author: Kročilová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Losová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on the topic of content marketing for businesses with an emphasis on creation of a content strategy, which is an important anchor in building a relationship with the customer. The first part focuses on the essential theory which was used as a starting point for the development of this paper. In the practical part of this thesis, there was executed a survey, which aimed to identify the online shopping behavior of current and potential customers of VinoPortugal. On the basis of this survey and several additional analyzes, the in-depth content strategy for this company was created. Creation of this strategy was the main goal of this thesis.
Keywords: content marketing; content strategy; information products; content

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2014
Date of submission: 7. 5. 2015
Date of defense: 17. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49559/podrobnosti

Files for download

    Last update: