Business on the Czech market in the form of franchising

Thesis title: Podnikání na českém trhu ve formě franchisingu
Author: Hrubcová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce zpracovává téma "Podnikání na českém trhu ve formě franchisingu". Je rozdělena na tři hlavní kapitoly. V první části se zabývá teoretickou stránkou věci, výhodami a nevýhodami franchisingu, definuje hlavní pojmy a druhy franchisingu, jeho používané definice a zároveň popisuje stručnou historii. Druhá kapitola popisuje vývoj franchisingu v České republice, vyjmenovává organizace zastřešující franchising a uvádí největší franchisové systémy fungující na našem území. Třetí a poslední kapitola se věnuje samotnému procesu zavádění franchisingu ve firmě a pomocí SWOT analýzy porovnává silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby konceptu, v tomto případě firmy CrossCafe Original s.r.o.
Keywords: franchising; licence; franchisant; CrossCafe; franchisor
Thesis title: Business on the Czech market in the form of franchising
Author: Hrubcová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Turnerová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with "Business on the Czech market in the form of franchising ". It is divided into three main chapters. The first chapter deals with the theoretical side of things, the advantages and disadvantages of franchising, defines the main concepts and types of franchising, franchising definitions used, and also describes a brief history of the franchise. The second chapter describes the development of franchising in the Czech Republic organizations for franchising operating in the Czech republic and provides the largest franchise systems operating in our territory. The third and last section contains a description of the functioning of franchise concept in the company and using SWOT analysis compares the strengths, weaknesses, opportunities and threats of a concept, in this case the company CrossCafe Original Ltd.
Keywords: franchisant; licence; franchisor; CrossCafe; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2014
Date of submission: 31. 5. 2015
Date of defense: 23. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/49238/podrobnosti

Files for download

    Last update: