Fair trade position on the Czech market

Thesis title: Postavení fair trade na českém trhu
Author: Lipšová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat postavení fair trade na českém trhu. V první části představuji hnutí fair trade a jeho principy, hlavní mezinárodní organizace a také některé kritické názory na tento způsob obchodování. Ve třetí části se zaměřuji na dostupnost fair trade produktů v maloobchodu a dále analyzuji dostupnost těchto produktů ve dvou vybraných maloobchodních řetězcích, dm drogerii a Kauflandu. V poslední kapitole se zaměřuji na české spotřebitele a pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, jaké je povědomí o fair trade v České republice a kdo je typický zákazník těchto produktů.
Keywords: spravedlivý obchod; dm drogerie; fair trade; FAIRTRADE; maloobchod; Kaufland; dotazníkové šetření
Thesis title: Fair trade position on the Czech market
Author: Lipšová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Vladimíra
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Bachelor's thesis is to analyse the positon of fair trade on the Czech market. Firstly I introduce the fair trade movement and its principles, the main international fair trade organizations and also some of the critical views. The third part focuses on the availability of fair trade products in the retail sector and analyse the availability in two retail chains, dm drogerie and Kaufland. The last chapter is devoted to the Czech customers using a questionnaire survey I investigate the awareness of fair trade in the Czech Republic and who is the typical customer of these products.
Keywords: fair trade; FAIRTRADE; retail; dm drogerie; Kaufland; questionnaire survey

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2014
Date of submission: 30. 4. 2015
Date of defense: 3. 6. 2015
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/48566/podrobnosti

Files for download

    Last update: