Tato bakalářská práce se zabývá teorií sociální stratifikace a její využitelnosti pro potřeby marketingu ve vztahu ke čtenářství. Právě z důvodu této využitelnosti je zde také zmíněn a popsán cílený marketing a na to navazující popis segmentace trhu. Cílem praktické části byly analýza a popis knižního trhu, které obsahují dostatek informací seřazených tak, že je možné je využít při uvažování o vstupu na knižní trh, případně při plánování marketingových aktivit. K naplnění tohoto cíle bylo využit... show full abstractTato bakalářská práce se zabývá teorií sociální stratifikace a její využitelnosti pro potřeby marketingu ve vztahu ke čtenářství. Právě z důvodu této využitelnosti je zde také zmíněn a popsán cílený marketing a na to navazující popis segmentace trhu. Cílem praktické části byly analýza a popis knižního trhu, které obsahují dostatek informací seřazených tak, že je možné je využít při uvažování o vstupu na knižní trh, případně při plánování marketingových aktivit. K naplnění tohoto cíle bylo využito publikovaných výsledků empirických výzkumů na toto téma, případně na témata související. Z těchto výzkumů byla vybrána relevantní data, která mají pro splnění cíle největší přínos. Pomocí jejich kombinace a analýzy z účelového úhlu pohledu bylo dosaženo potřebných závěrů. Výsledkem této práce je hodnocení a analýza souboru grafů, které by měly sloužit při rozhodování o vstupu na knižní trh, případně jako přehled o knižním trhu pro jiné účely. |